Η Περιφέρεια Κρήτης υποστηρίζοντας το όραμα «Μια Οικογένεια για κάθε Παιδί», ενισχύει και προωθεί την Υιοθεσία και την Αναδοχή, που είναι οι κυριότεροι και σημαντικότεροι θεσμοί Παιδικής Προστασίας και διασφαλίζουν την οικογενειακή αποκατάσταση κάθε παιδιού που στερείται, μόνιμα ή προσωρινά, το οικογενειακό του περιβάλλον και χρήζει ιδιαίτερης φροντίδας και μέριμνας.
Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε η εκπαίδευση των υποψηφίων θετών γονέων για την Περιφέρεια Κρήτης για το τέταρτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με το τελευταίο νομικό πλαίσιο Ν.4538/18, αρχικά με τους υποψήφιους θετούς γονείς που προέρχονται από την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και θα ακολουθήσει η εκπαίδευση και για τις άλλες Περιφερειακές Ενότητες.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου 2021 και ολοκληρώνεται στις 17-12-2021. Το πρόγραμμα απευθύνεται στους υποψηφίους θετούς γονείς που έχει η αξιολογηθεί η ετοιμότητά τους να αναλάβουν την φροντίδα ενός παιδιού μέσω του θεσμού της υιοθεσίας από τους αρμόδιους φορείς εποπτείας, έχουν εγγραφεί στο ειδικό μητρώο υποψηφίων θετών γονέων και στην εν λόγω ομάδα, οι συμμετέχοντες προέρχονται από την Π.Ε. Ηρακλείου.
Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και την εκπομπή Live με την Αντιγόνη, η Πρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας της Περιφέρειας Κρήτης, Μαρία Δαμανάκη, ανέφερε ότι η γονική ιδιότητα είναι κάτι που κερδίζεται και δεν αποδίδεται μόνο λόγω της γέννησης ενός παιδιού.
Σύμφωνα με την ίδια, παρότι τα προηγούμενα χρόνια δινόταν βάση στην επιθυμία των ενηλίκων να γίνονται γονείς, πλέον η διαδικασία κινείται σε διαφορετικό πλαίσιο. Ασχολούνται δηλαδή με τα ίδια τα παιδιά, ως προς τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν την εγκατάλειψη και ως προς την επιθυμία τους να έρθουν σε επαφή με μια νέα οικογένεια.
Από την πλευρά της, η Υπεύθυνη Υιοθεσίας – Αναδοχής του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας και κοινωνική λειτουργός, Ελένη Τσικνάκη, διευκρίνισε τις διαφορές της υιοθεσίας από την αναδοχή. Όπως ανέφερε, σκοπός της αναδοχής είναι κάποια στιγμή το παιδί να επιστρέψει στο οικογενειακό του περιβάλλον, επισημαίνοντας ότι είναι ένας θαυμάσιος θεσμός, με διπλά βοηθητικό ρόλο, τη βοήθεια προς το παιδί αλλά και προς τη βιολογική του οικογένεια.
Κλείνοντας, και οι δύο παραδέχτηκαν ότι απαιτείται η ενίσχυση και των δύο θεσμών, ιδιαιτέρως όμως της αναδοχής, καθώς για εκεί προορίζονται τα περισσότερα παιδιά που φιλοξενούνται στις κλειστές δομές.
Δείτε ολόκληρο το απόσπασμα: