Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, τα τουριστικά λεωφορεία στην Κρήτη βγαίνουν ξανά στους δρόμους με την ελπίδα για μία καλύτερη σεζόν.
Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης Στράτος Μαγκουσάκης, σημείωσε πως είναι καλύτερα τα πράγματα γιατί αρχίζει η σεζόν δύο μήνες νωρίτερα, υπάρχει ήδη κίνηση από τον Απρίλιο ενώ πέρσι η σεζόν ξεκίνησε Ιούνιο και υπάρχει ένα μεγάλο πρότζεκτ με κάποιους Ευρωπαίους συνταξιούχους που επιλέγουν κάθε χρόνο ένα προορισμό για τις διακοπές τους, με την Κρήτη να έχει φέτος την τιμητική της.
Ωστόσο, ο κ. Μαγκουσάκης εξέφρασε την ανησυχία τους καθώς όπως ανέφερε υπάρχει ένα θολό τοπίο για τις επιχειρήσεις και ειδικά για τα τουριστικά λεωφορεία. «Έχουμε κάνει ραντεβού με τον κ. Γεωργιάδη και με τον κ. Κικίλια, όμως μένει μια συνάντηση με τον κ. Σταϊκούρα, διότι η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα μέτρο, για τις μεταφορές και δη τις επιβατικές. Καλούμαστε να καλύψουμε μια αύξηση 30-45% από πέρσι, οι πράκτορες που είναι άμεσα συνεργαζόμενοι με τα λεωφορεία, έχουν κλείσει ένα μεγάλο όγκο πελατών τους από το χειμώνα με διαφορετικές τιμές και βεβαίως διαφορετικές είναι οι τιμές τώρα. Το πετρέλαιο είναι ο μεγάλος βραχνάς που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ο ιδιοκτήτης να το καλύψει».
Πρόσθεσε δε, πως υπάρχει μια γλυκόπικρη γεύση καθώς από τη μία οι οδηγοί μπαίνουν ξανά στο δρόμο όμως από την άλλη υπάρχει μια αβεβαιότητα. «Δεν υπάρχει στήριξη για να καλυφθεί η διαφορά του καυσίμου. Ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να τα απορροφήσει ούτε βέβαια και ο πράκτορας. Θεωρούμε ότι είναι αβέβαιο το μέλλον, πολλά λεωφορεία θα ακινητοποιηθούν διότι με αύξηση 405% δεν θα μπορούν να κινηθούν».
Ο κ. Μαγκουσάκης τόνισε πως ελπίδα όλων είναι πως θα παρθούν μέτρα διότι οι επαγγελματίες δεν θα μπορούν να επιβιώσουν. «Παλαιότερα ήθελε 600 ευρώ να γεμίσει το ρεζερβουάρ, τώρα θέλει 1.000 ευρώ, ένας ιδιοκτήτης μπορεί να χρειαστεί να γεμίσει και 3 φορές, που θα βρεθούν αυτά τα χρήματα;».
Κλείνοντας, τόνισε για ακόμη μια φορά την ανάγκη να παρθούν μέτρα στήριξης, για να επιβιώσει ο κλάδος, διαφορετικά τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα.