Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη έδωσε ο τεχνικός διευθυντής της Ακαδημίας Εργοτέλη Λευτέρης Κορνάρος στην ιστοσελίδα του συλλόγου.
Ο κ. Κορνάρος μίλησε για την επιλογή του να ηγηθεί της Ακαδημίας Εργοτέλη, την αγωνιστική και όχι μόνο φιλοσοφία που διέπει τον σύλλογο, τον τρόπο δουλειάς που υπάρχει, αλλά και τους στόχους που υπάρχουν στο νευραλγικό αυτό κομμάτι.
Αναλυτικά η συνέντευξη του Λευτέρη Κορνάρου στο ergotelis.gr:
Τι ήταν αυτό που σε έκανε να αποδεχτείς την πρόταση της Διοίκησης πέρυσι να τεθείς επικεφαλής της Ακαδημίας του Εργοτέλη, ενώ παλαιοτέρα υπήρξες στο πόστο του προπονητή; Υπάρχουν διαφορές που κάνουν την τωρινή σου εμπειρία πιο ενδιαφέρουσα και παραγωγική ;
Η διεύθυνση και η οργάνωση μίας ακαδημίας δεν μου είναι άγνωστο αντικείμενο, καθώς έχω βρεθεί σε αντίστοιχα πόστα, κατά το παρελθόν. Αρχικά εργάστηκα στον Ερμή Ζωνιανών για 2 χρόνια, έπειτα στην Ένωση Ατσιποπούλου Πρινέ όντας μέλος του δικτύου της ΑΕΚ (ΑΕΚ FC Development Network) για μια τετραετία και μετά στον Ηρόδοτο για μία χρονιά.
Ωστόσο, η παρουσία μου σε αυτό το πόστο στην Ακαδημία του Εργοτέλη θα έλεγα ότι δεν ήταν κάτι που επέλεξα εγώ. Αντιθέτως μπορώ να πω ότι αιφνιδιάστηκα, όταν μου έγινε η εν λόγω πρόταση! Ο κ. Καλπακίδης και ο κ. Μπροκαλάκης ήταν εκείνοι που μου πρότειναν τη θέση του τεχνικού διευθυντή. Να σημειώσω βέβαια πως και για τους δύο τρέφω απεριόριστο σεβασμό και αποτέλεσαν το μεγαλύτερο εχέγγυο για την παρουσία μου στη διεύθυνση της ακαδημίας!
Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησης μπορώ να πω ότι η οργάνωση και η διεύθυνση μιας Ακαδημίας, σε σχέση με την καθαρά προπονητική διαδικασία έχουν πολλά κοινά σημεία. Ο σύγχρονος προπονητής χαρακτηρίζεται από μια σειρά οργανωτικών και διαχειριστικών δεξιοτήτων, οι οποίες επίσης είναι προαπαιτούμενες για τη θέση του τεχνικού διευθυντή. Από την άλλη ο τεχνικός διευθυντής πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά το προπονητικό κομμάτι. Αυτός είναι άλλωστε που σχεδιάζει και οργανώνει το αγωνιστικό πλάνο και εκπονεί τον αγωνιστικό προγραμματισμό.
Σίγουρα υπάρχουν και σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δύο θέσεις. Το μόνο σίγουρο είναι πως χαίρομαι πολύ για το πόστο που κατέχω, αλλά παράλληλα μου λείπει αφάνταστα το τσαλάκωμα στο γήπεδο ως προπονητής.
Ποιο είναι το όραμα της ακαδημίας, μέσα από τα δικά σου μάτια, αυτό που επιθυμείς, να μεταλαμπαδεύσετε, μέσα από τη δουλειά σας, στα νεαρά παιδιά που επιλέγουν τον Εργοτέλη, ώστε να προπονούνται και να έχουν ένα ελπιδοφόρο μέλλον;
Θα μπορούσα να δώσω μία πολυεπίπεδη απάντηση. Με απόλυτη ειλικρίνεια θα σας πω ότι με ενδιαφέρει όποιος αθλητής περάσει την είσοδο της ακαδημίας μας, έστω και για μία δοκιμαστική προπόνηση, να πάρει στοιχεία που θα τον καλλιεργήσουν ως άνθρωπο, με αθλητική παιδεία και κουλτούρα! Καθημερινά βλέπουμε τι συμβαίνει, όχι μόνο στο ελληνικό ποδόσφαιρο, αλλά γενικά στην ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν τεράστια ζητήματα στο πως μεγαλώνουν τα παιδιά μας! Εμείς οι προπονητές, όπως και οι δάσκαλοι στα σχολεία ασκούμε επιρροή στα παιδιά, επομένως οφείλουμε από την δική μας πλευρά να εμπνέουμε στα παιδιά όλες τις αξίες του αθλητισμού.
Αγωνιστικά, το όραμά μου για την ακαδημία συμπίπτει με την διαχρονική πορεία της ακαδημίας του Εργοτέλη. Επομένως, προσδοκώ να συνεχίσουμε αυτή την παράδοση, προετοιμάζοντας αθλητές κορυφαίου επιπέδου, οι οποίοι θα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όλα τα επίπεδα του σύγχρονου ποδοσφαίρου, του οποίου το περιβάλλον συνεχώς μεταβάλλεται και αναπτύσσεται.
Ένα βασικό θέμα για κάθε ακαδημία είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Θα θέλαμε να μας πεις ποια είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής των προπονητών και λοιπών συνεργατών στην ακαδημία του Εργοτέλη, ώστε να καλύπτεται το απαιτητικό έργο που έχετε αναλάβει;
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν αναφερόμαστε στο προσωπικό μιας ακαδημίας δεν μιλάμε μόνο για προπονητές! Ο γιατρός, οι φροντιστές των γηπέδων και η γραμματεία, οι οποίοι αποτελούν μέρος της πρώτης εικόνας μίας ακαδημίας, είναι πολύ σημαντικό να λειτουργούν με ευγένεια και εξυπηρετική διάθεση. Χαίρομαι που στην ακαδημία μας αυτά τα κριτήρια τηρούνται!
Όσον αφορά τους προπονητές, αυτοί αποτελούν βασικό άξονα στην ομαλή λειτουργία της ακαδημίας. Για μένα είναι πολύ σημαντικό να βλέπω στους συνεργάτες μου διάθεση και κίνητρα για συνεχή εκπαίδευση. Ακόμη ένα στοιχείο υψίστης σημασίας είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις που χτίζουμε με υψηλό επίπεδο του teamworking, ως προς τη συνεργασία, την επικοινωνία αλλά και την διακριτότητα των ρόλων.
Αδιαπραγμάτευτη είναι επίσης, η τήρηση συγκεκριμένων κριτηρίων και του ξεκάθαρου αγωνιστικού μας προσανατολισμού, που καθοδηγείται μέσα από μια σειρά υποστηρικτικών μέσων για την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πάντως μπορώ με κάθε βεβαιότητα να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος που έχω συνεργάτες, οι οποίοι έχουν την διάθεση να είναι μέρος αυτής της διαδικασίας!
Δεδομένων των εγγυοβελτικών έργων που έχουν εγκριθεί και θα γίνουν σύντομα στο γήπεδο «Νίκος Καζαντζάκης», τί θεωρείς ότι θα αλλάξει ή θα μπορέσει να προστεθεί στις συνθήκες άσκησης των αθλητών και αθλητριών; Οι δράσεις αυτές «ανοίγουν» νέες διαδρομές για πιθανές πολιτιστικές και κοινωνικές δράσεις, στο πλαίσιο λειτουργίας της ακαδημίας ;
Είναι επιτακτική ανάγκη η ανακατασκευή των εγκαταστάσεων μας στο Μαρτινέγκο. Αυτό είναι γνωστό σε όλους! Μόλις ξεπεραστούν και τα τελευταία εμπόδια και ξεκινήσουν τα έργα, θεωρώ πως θα δώσουν νέα πνοή στον οργανισμό καθολικά. Σε επίπεδο ακαδημιών προφανώς ένα νέο γήπεδο μπορεί να προσφέρει στους αθλητές, αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους, καλύτερες συνθήκες εργασίας και προπόνησης καθώς και μεγαλύτερη ασφάλεια. Το αναμένουμε πως και πως!
Επιπλέον, ποια είναι η άποψή σου για την εικόνα του σύγχρονου ποδοσφαιρικού οικοδομήματος, και ποιος ο ρόλος του θεσμού των ακαδημιών σε αυτό; Υπάρχουν ομοιότητες ακαδημιών εντός Ελλάδος, με αντίστοιχες του εξωτερικού;
Το ποδόσφαιρο συνεχώς εξελίσσεται, μεταλλάσσεται, βιομηχανοποιείται και οργανώνεται όπως άλλοι κλάδοι. Όπως και να έχει όμως, το ποδόσφαιρό είναι θέαμα, είναι γιορτή! Σε όλα τα προηγμένα -τουλάχιστον- κράτη με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζεται. Αυτό είναι θέμα κουλτούρας και παιδείας, η οποία καθοδηγείται μέσα από τα αθλητικά προγράμματα των ομοσπονδιών και των κυβερνήσεων και ξεκινάει να «εμφανίζεται» από τα σχολεία και τις αθλητικές ακαδημίες.
Μόνο εδώ στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό! Αγωνιστικά, οι διαφορές είναι τεράστιες. Οι εγκαταστάσεις, η τεχνογνωσία, αλλά κυρίως η διάθεση των ίδιων των συλλόγων να επενδύσουν στις ακαδημίες είναι ίσως οι μεγαλύτεροι παράγοντες που δημιουργούν χάσμα στην Ελλάδα, σε σχέση με το εξωτερικό.
Παράλληλα ποια είναι η άποψή σου για το ήδη υπάρχον πλάνο λειτουργίας της ακαδημίας, εκείνο δηλαδή που παραδοσιακά ακολουθεί ο Εργοτέλης, το οποίο στην ουσία είναι η λογική να στηρίζεται και να βασίζεται στις ακαδημίες του, έναντι άλλων ομάδων, μπορείς να μας δώσεις κάποια παραδείγματα από τη φετινή χρονιά;
Ο Εργοτέλης έχει αποδείξει χρόνια τώρα ότι στηρίζει τις υποδομές του. Δε θα πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι ακόμη και πριν 3 χρόνια παραλίγο να πάρουμε την άνοδο στη Superleague 1, με ένα ρόστερ που σε μεγάλο βαθμό αποτελούνταν από παιδιά της Ακαδημίας μας. Αυτό συμβαίνει ακόμα και τώρα!
Σήμερα, η 1η ομάδα είναι μια ομάδα Κ18 κατ’ επιλογήν μας. Πρόκειται για μια πολύ ταλαντούχα ομάδα με παιδιά σχεδόν στο 100% από τα σπλάχνα του συλλόγου. Αυτός είναι ο δρόμος. Αυτός θα πρέπει να είναι γενικά ο δρόμος!
Ειδάλλως δε μπορούμε να μιλάμε για ελληνικό ποδόσφαιρο! Στενοχωριέμαι πολύ όταν βλέπω ελληνικές ομάδες να παίζουν με έναν ή και κανένα Έλληνα παίκτη, στη βασική τους ενδεκάδα. Το ότι οι ομάδες δεν επενδύουν σε παίκτες από τις ελληνικές ακαδημίες μπορεί να οφείλεται σε πληθώρα αιτιών, αλλά δε βλέπω και καμία οργανωμένη προσπάθεια ώστε να αλλάξει αυτό, από πλευράς πολιτείας και ομοσπονδίας!
Ποιο είναι το κοινωνικό αποτύπωμα της ακαδημίας του Εργοτέλη, πώς δηλαδή η ακαδημία, ως οργανισμός, συνδράμει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των νεαρών πολιτών του Ηρακλείου, επιπλέον υπάρχει κάποια δράση που να απευθύνεται σε μειονότητες (κοινωνικά);
Γενικά, όπως ανέφερα και σε προηγούμενη ερώτηση στόχος μας είναι να εμπνεύσουμε τα παιδιά μας σε ένα μοντέλο ζωής, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις αξίες της αθλητικής παιδείας, του ευ αγωνίζεσθαι και του Ολυμπισμού. Νομίζω αυτό αντιπροσωπεύει ο οργανισμός του Εργοτέλη διαχρονικά.
Επιπλέον, θέλουμε να είμαστε συμμέτοχοι σε κοινωνικές δράσεις. Συμμετέχουμε άλλωστε ή οργανώνουμε φιλανθρωπικές και πολιτιστικές δράσεις ενώ παρέχουμε δωρεάν υποτροφίες σε αθλητές που ανήκουν σε ειδικές κοινωνικές ομάδες.
Ως υπεύθυνος της ακαδημίας, μπορείς να μας πεις αν στο χρονοδιάγραμμα της φετινής χρονιάς περιλαμβάνεται κάποιο σημαντικό μεγάλο event ; Είτε αυτό είναι αθλητικό, είτε κοινωνικό, είτε εορταστικό (Χριστούγεννα, Πάσχα).
Φέτος έχουμε διάφορα πράγματα στο χρονοδιάγραμμά μας, τα οποία βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης, για το αν είναι εφικτά. Κάποια εξ αυτών είναι πιο απλά στην οργάνωση τους, ενώ άλλα περιλαμβάνουν περισσότερα επίπεδα και φάσης οργάνωσης, είναι πιο σύνθετα. Το επόμενο διάστημα θα μπορούμε να πούμε περισσότερα!
Τέλος, τι είναι αυτό που θα ήθελες να πεις στους φιλάθλους του Συλλόγου, σχετικά με την ακαδημία του Εργοτέλη ;
Δεν μου αρέσει να υπόσχομαι! Δε το έχω κάνει ποτέ! Θέλω μόνο να είμαστε υγιείς και να μπορούμε ανεμπόδιστα να εκπαιδεύουμε τους αθλητές μας, να εξελίσσουμε και να εξελισσόμαστε, μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασία με μεγάλη θέρμη και σεβασμό, όπως αυτό αρμόζει στην ιστορία της ακαδημίας του Εργοτέλη!
Το άρθρο “Λ. Κορνάρος: “Θέλουμε να καλλιεργήσουμε αθλητική παιδεία και κουλτούρα”“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.