Με αφορμή τα προβλήματα με τις σχάρες στην οδό 1821, επανήλθε στη συζήτηση τις τελευταίες ημέρες και το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης της Παλιάς Πόλης.
Μιας μελέτης που χαρακτηρίζει ως πεζόδρομο τόσον τον συγκεκριμένο δρόμο όσο και τους περισσότερους στο αναπλασμένο κέντρο. Ωστόσο παρότι έχει ψηφιστεί από τον Φεβρουάριο του 2023 (σε θυελλώδεις συνεδριάσεις του τότε δημοτικού συμβουλίου), δεν έχει εγκριθεί ακόμα από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης με αποτέλεσμα το κέντρο να παραμένει, τυπικά, ήπιας κυκλοφορίας και ο Δήμος να μην μπορεί να οριοθετήσει τους πεζόδρομους όπως θα ήθελε (με βυθιζόμενα κολωνάκια που θα εμποδίζουν την διέλευση των οχημάτων για παράδειγμα).
Σημειώνεται ότι αν ο Δήμος θέλει να απαγορεύσει νόμιμα και επίσημα την κυκλοφορία στην 1821, μπορεί να το πράξει με χρήση άρθρου του ΚΟΚ και προσωρινή απόφαση της αστυνομίας.
Οι λόγοι για αυτήν την καθυστέρηση είναι σύμφωνα με πληροφορίες, οι τροποποιήσεις που χρειάστηκαν στο περιεχόμενο της μελέτης αλλά και στο γεγονός ότι εξαιτίας των αλλαγών που προτείνονται σε δρόμους οι οποίοι ακόμα είναι χαρακτηρισμένοι ως περιφερειακές οδοί (Αρχαιολογικό Μουσείο, Χανιόπορτα) απαιτείται η σύμφωνη γνώμη και του αρμόδιου Υπουργείου (πιθανότατα του Μεταφορών), όπου την έχει στείλει ήδη η Περιφέρεια Κρήτης (Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών).
Σε κάθε περίπτωση, από τον Δήμο εκφράζουν την αισιοδοξία ότι η διαδικασία της έγκρισης βρίσκεται πλέον στο τελικό της στάδιο και σύντομα θα ολοκληρωθεί, ανοίγοντας τον δρόμο για μια σειρά παρεμβάσεων, πέραν της τυπικής πεζοδρόμησης του κέντρου.
Το άρθρο “Που “κολλάει” η κυκλοφοριακή μελέτη της Παλιάς Πόλης“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.