Με fast-track ηλεκτρονικές διαδικασίες προτείνει το ΤΕΕ/ΤΑΚ να επιταχυνθούν οι ρυθμοί διεκπεραίωσης ορισμένων φακέλων σεισμόπληκτων κτιρίων στο Αρκαλοχώρι, δεδομένου ότι 17 μήνες μετά, από τους συνολικά 8.000 φακέλους, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για μονοψήφιο αριθμό, την ώρα που χρήματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων έχουν καταβληθεί, χωρίς όμως λόγω της εκκρεμότητας των φακέλων, να μπορούν να απορροφηθούν. «Ο κ. Τριαντόπουλος λέει ότι έχουν καταβληθεί 65 εκ. ευρώ στους λογαριασμούς των δικαιούχων. Το θέμα είναι ότι δεν έχει πέσει ούτε ένα ευρώ στο Αρκαλοχώρι αυτήν τη στιγμή. Δηλαδή κάτι πρέπει να κάνουμε» σημείωσε στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιώργος Ταβερναράκης.
Έπειτα από τρεις τηλεδιασκέψεις το τελευταίο εικοσαήμερο με εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων Υπουργείων για τη στεγαστική συνδρομή κι αποκατάσταση κτιρίων, ο κ. Ταβερναράκης δήλωσε πως η κυβέρνηση βλέπει θετικά την πρόταση του ΤΕΕ/ΤΑΚ για έκδοση αδειών μικρής κλίμακας μέσω της πλατφόρμας e-άδειες, ωστόσο το στοίχημα είναι η εν λόγω νομοθετική ρύθμιση να προχωρήσει πριν τη διάλυση της Βουλής για τις εθνικές εκλογές, ώστε να μη μετατεθεί για το καλοκαίρι.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πρόταση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, για 4.000 περιπτώσεις «πράσινων» κτιρίων όπου ο προϋπολογισμός αποκατάστασης των ζημιών κυμαίνεται μεταξύ 5.000-8.000 ευρώ, θα μπορούσε η διαδικασία να προχωράει μέσω της ηλεκτρονικής έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας. «Παρ’όλο που έχουν κατατεθεί χρήματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων, αδυνατούν να προχωρήσουν, διότι στην ΤΑΕΦΚ ζητούν άπειρα δικαιολογητικά και μάλιστα και καινούρια τοπογραφικά, τα οποία έχουν ένα πάρα πολύ μεγάλο κόστος που δεν μπορούν να καλύψουν οι πολίτες. Είμαστε σε συζήτηση και για τα κίτρινα κτίρια, τα οποία είναι πάνω από τα μισά των υπολοίπων 4.000 κτιρίων. Άρα, μέσω της απλούστευσης των διαδικασιών, επιδιώκουμε εν τέλει η ΤΑΕΦΚ να χρειαστεί να ασχοληθεί με τα 2.000 κτίρια που έχουν βαριές ζημιές και με την παράλληλη αξιοποίηση της ψηφιακής υπηρεσίας, να περιορίσουμε τις ώρες εργασίας των μηχανικών και των δημοσίων υπαλλήλων στο 1/3» υπογράμμισε ο κ. Ταβερναράκης.
Μάλιστα διευκρίνισε πως οι καθυστερήσεις αυτές παρατηρούνται στο σύνολο της χώρας όπου έχουν σημειωθεί καταστροφές από φυσικά φαινόμενα, επομένως η υιοθέτηση της συγκεκριμένης νομοθετικής ρύθμισης κρίνεται απαραίτητη τόσο για τις υπάρχουσες εκκρεμείς υποθέσεις, όσο και για μελλοντικές καταστροφές.
Το άρθρο “Προς λύση το θέμα των εκκρεμών φακέλων για τα σεισμόπληκτα κτίρια στο Αρκαλοχώρι – Στα σκαριά νομοθετική ρύθμιση“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.