του Σωτήρη Μεταξά
Ένα άτυπο μπρα ντε φερ είναι σε εξέλιξη μεταξύ του δήμου Ηρακλείου και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, με κινήσεις τακτικής εκατέρωθεν και στόχο να βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του δημάρχου Ηρακλείου στο σώμα του δημοτικού συμβουλίου, αποκρυσταλλώθηκαν τόσο οι θέσεις της Λότζια όσο και το πλαίσιο των επαφών με την πολιτεία, στον απόηχο της συνάντησης του Αλέξη Καλοκαιρινού με τον υφυπουργό υποδομών Νίκο Ταχιάο ο οποίος έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το έργο υλοποίησης αυτού του γιγαντιαίου προτζεκτ, όπως είναι η κατασκευή του ΒΟΑΚ.
Ο δήμαρχος Ηρακλείου ξεκαθάρισε ότι παραμένει σε ισχύ η προσφυγή του Δήμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, θέση η οποία αποτυπώνει την πρόθεση της Λότζια να μην υποχωρήσει χωρίς να έχει εξασφαλίσει κάτι χειροπιαστό αναφορικά με τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ.
Η προσφυγή έχει προγραμματιστεί για να εκδικαστεί στις 27 Νοεμβρίου από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας. Η Λότζια δεν αποσύρει την προσφυγή, ανάλογη πρόθεση υπάρχει και από τον δήμο Μαλεβιζίου και το ερώτημα είναι αν θα υπάρξει νέα αναβολή μπροστά στον κίνδυνο μίας απόφασης από το ΣτΕ που θα μπορούσε να βάλει σε “περιπέτειες” τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Παράλληλα ο Δήμαρχος Ηρακλείου ανάφερε ότι έχουν κατατεθεί προτάσεις που δίνουν λύσεις για την ομαλή κυκλοφοριακή σύνδεση της πόλης του Ηρακλείου εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ, στα λεγόμενα αστικά τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Πρόκειται για προτάσεις που περιλαμβάνουν την κατασκευή άνω διαβάσεων πεζών Cut & Covers, επανασχεδιασμό των κόμβων των κάτω διαβάσεων, την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου και την κατασκευή υποδομών απορροής και διόδευσης των όμβριων υδάτων.
Σε κάθε περίπτωση, Δήμος Ηρακλείου και Υπουργείο Υποδομών διατηρούν μία ανοιχτή γραμμή συνεννόησης αναφορικά με τις παρακάμψεις του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Σε αντίθεση με το ανοιχτό μέτωπο αντιπαράθεσης για την αξιοποίηση του αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης”, το κλίμα ανάμεσα στις δύο πλευρές για τον ΒΟΑΚ είναι σαφώς πιο θετικό, έστω και αν απομακρύνονται κάποιες υπεραισιόδοξες και άκρως φιλόδοξες εκτιμήσεις για την πιθανότητα να βρεθεί η χρυσή τομή πριν την εκδίκαση της προσφυγής Συμβούλιο της Επικρατείας.
Θα πρέπει πάντως να κρατήσουμε το ενδεχόμενο μίας νέας αναβολής στην εκδίκαση των προσφυγών προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή και η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης “Χανιά – Ηράκλειο” του ΒΟΑΚ και σε δεύτερο χρόνο να εξεταστούν οι εναλλακτικές προτάσεις για τις παρακάμψεις.
Το άρθρο “ΒΟΑΚ: Κινήσεις τακτικής και στο… βάθος ΣτΕ“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.