Μια αναμενόμενη και δικαιολογημένη τροπή παίρνει η τελική συμβασιοποίηση του τμήματος Παραχώρησης του μεσαίου τμήματος του ΒΟΑΚ, καθώς ο προσωρινός ανάδοχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ζήτησε χρόνο για την ολοκλήρωση των συμβατικών εγγράφων με το υπουργείο Υποδομών να ανταποκρίνεται.
Ως γνωστόν ο προσωρινός ανάδοχος είχε δικαιολογημένα ζητήσει παράταση έως το τέλος Νοεμβρίου 2024 (έναντι της αρχικής ημερομηνίας στις 18 Αυγούστου 2024), προκειμένου να ορισθεί Ανεξάρτητος Μηχανικός του έργου (προβλέπεται σχεδόν σε όλες τις συμβάσεις νέων έργων) την οποία και έλαβε.
Με νέο αίτημα ωστόσο και δεδομένου ότι εκκρεμούν ζητήματα χρόνου για τη συμπλήρωση πλήθους συμβατικών εγγράφων, ο ανάδοχος προκειμένου να επεκτείνει δε και την ισχύ των τραπεζικών εγγυητικών επιστολών που έχει εκδώσει και καταθέσει για το έργο, έλαβε ολιγόμηνη παράταση, που μεταθέτει την ολοκλήρωση της τελικής σύμβασης στο α’ τετράμηνο του 2025.
Σημειώνεται ότι «αγκάθι» παραμένει η απόφαση του ΣτΕ επί των προσφυγών των όμορων δήμων του έργου αλλά και οι απαλλοτριώσεις εκτάσεων που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία του.
Υπενθυμίζεται πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στον mega διαγωνισμό της συγκεκριμένης σύμβασης παραχώρησης ως προτιμητέος επενδυτής τον Ιανουάριο του 2023 έναντι των κοινοπρακτικών σχημάτων ‘Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίοςκαι και AVAX – Egis- Meridiam.
Σημειώνεται πως το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων). Το κράτος θα επιδοτεί τη διέλευση, καλύπτοντας μέρος του διοδίου.
Υπενθυμίζεται πως στο σκέλος χρηματοδότησης πέρα από το Δημόσιο και τον Παραχωρησιούχο, θα διατεθούν επίσης πόροι 200 εκατ. ευρώ περίπου από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ., συνδρομή 90 εκατ. του ΤΑΑ) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους τους ΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT αντίστοιχα.
Το άρθρο “ΒΟΑΚ: Παράταση έως τον Απρίλιο του 2025 για τη mega παραχώρηση“, δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο CRETA24.